Grand Opening Live Stream

02 November 2011 -
Het is bijna zover: op zaterdag 5 november aanstaande, Museumnacht, opent het Amsterdam Tattoo Museum haar deuren en toont Henk “Hanky Panky” Schiffmacher s’ werelds grootste tattoocollectie aan het publiek. Maar het ‘Taticaan’ is nog veel meer.

Download het persbericht hier in PDF

Download the English Press Release here

Het ‘Taticaan’

Schiffmacher omschrijft het museum als het epicentrum van de tatoeage, het ‘Taticaan’. Er is een bibliotheek, een winkel, een restaurant en een eigen productielijn van tattoobenodigdheden. Er worden workshops en seminars gehouden en expedities naar allerlei uithoeken van de wereld georganiseerd om verdwijnende tatoeages in kaart te brengen en vast te leggen.

Eerste boekuitgave: "The Mingins Photo Collection"

De eerste uitgave van een uitgebreide boekenreeks (een samenwerking met KIT Publishers), is “The Mingins Photo Collection” dat tevens op 5 november wordt gepresenteerd. Klik hier voor een doorbladerbare pdf van het boek.

Speciale kick-off op Museumnacht

Het thema van de avond staat in het teken van “El Dia de los Muertos” of “Dag van de doden”. Er is onder andere een Mexicaans altaar, kunstenaar Pieter Neuteboom legt de laatste hand (tatoeages) aan zijn beeldhouwwerk - een replica van El Adolescente - en er is een collectie handgemaakte versieringen uit Mexico. En om de Mexicaanse sfeer er goed in te houden: Tequila-meisjes, margarita’s en live muziek!
Museumnacht op 5 november van 19 tot 2 uur. Kaarten zijn verkrijgbaar via www.n8.nl.

Live tattooing

Last but most definitely not least: een permanente tattooshop. De volgende tatoeëerders zijn speciaal overgevlogen om op deze avond de liefhebber van een tatoeage te voorzien: Tony Salgado, Antonio Mejia, Eric Gonzales, Chuey Quintanar (Mex/USA), Horishige uit Japan en Petelo Sulu'ape uit Samoa die beide op traditionele wijze (met de hand) tatoeëren.

Live streaming

Voorafgaand aan de officiële openingsavond voor het publiek, vindt er een besloten ceremonie plaats. Deze is te volgen via de live stream, alsmede de museumnacht.
Link: amsterdamtattoomuseum.com/grand-opening

Noot voor redactie:
Voor meer informatie en persfoto’s: amsterdamtattoomuseum.com

Aanvragen interviews: /

Contact:
Plantage Middenlaan 62
1018 DH Amsterdam

Meer informatie over de sociale component: www.partnersaanhetwerk.nl

Comments for 'Grand Opening Live Stream'

No comments have been made yet